Z dniem 1 października 2019 r. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania zmienił nazwę na Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania.
Aktualna strona Wydziału Ekonomii, Finansów i Zarządzania »
Wydział Nauk Ekonomicznych
i Zarządzania
ul. Mickiewicza 64
71-101 Szczecin
tel. (+48) 91 444 1801
KATEDRA MARKETINGU
ul. Mickiewicza 64 71-101 Szczecin
tel. (91) 444-1985
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kierownik katedry : dr hab. prof. US Edyta Rudawska


Warsztatowy Czerwiec

Koło Naukowe Marketingu działające przy Katerze Marketingu zrealizowało projekt pn. Warsztatowy Czerwiec - obejmujący cykl czterech warsztatów szkoleniowych, których celem było podniesienie kompetencji w obszarze zdrowego żywienia, planowania ścieżki kariery, sposobów nawiązywania wartościowych kontaktów, a także sztuce wystąpień publicznych.

Bardzo serdecznie dziękujemy prelegentom, za przekazanie wartościowej wiedzy podczas warsztatów, natomiast uczestnikom za zainteresowanie i wspaniałą atmosferę, którą stworzyli podczas spotkań. Namiastkę panującego podczas warsztatów klimatu można doświadczyć oglądając relację poniżej.
Nagranie z warsztatów >>>

Aktywność zakupowa Polaków w Internecie

univ 3 wiekuOd maja do czerwca 2018 roku w stowarzyszeniach UTW w Barlinku, Szczecinie, Szczecinie-Prawobrzeżu, Buku, Nowogardzie i Trzcińsku Zdroju, prof. US dr hab. Ewa Frąckiewicz przeprowadziła wykłady z zakresu e-handlu. Zajęcia odbywały się w ramach projektu: Aktywność zawodowa i badawcza członków Uniwersytetów Trzeciego Wieku, kier. Prof. US dr hab. Wojciech Jarecki. Tematyka wykładu spotkała się z dużym zainteresowaniem słuchaczy. Składała się z charakterystyki procesów demograficznych, w tym w Polsce, rynku e-commerce po stronie podaży i popytu, w szczególności ze strony osób w wieku 60+ oraz porównaniu handlu tradycyjnego z handlem elektronicznym. Podkreślono rosnącą rolę srebrnego rynku i jednocześnie zwrócono uwagę na brak jednoznacznej cezury wiekowej stosowanej w poszczególnych badaniach osób starszych. Omawiając najpopularniejsze oferty stanowiące przedmiot transakcji w sieci, w każdej grupie słuchaczy pojawiały się pytania związane z ich doświadczeniami oraz wymieniano opinie nt. handlu elektronicznego. To w efekcie pozwoliło na dokonanie podsumowania w postaci wskazania na najważniejsze zalety oraz wady nowoczesnych sposobów zakupu. W każdej grupie pojawiały się także uwagi związane z obserwowanym postępowaniem nabywczym młodych i bardzo młodych klientów, a także postępowaniem sklepów detalicznych w obliczu ekspansji nowych technologii.

Wykład otwarty dla uczniów Technikum Zawodowego nr 4 w Szczecinie

W dniu 27.04.2018 Katedra Marketingu wraz z członkami Koła Naukowego Marketingu miała przyjemność gościć w murach WNEiZ uczniów Technikum Zawodowego nr 4 w Szczecinie. Przyszli technicy organizacji reklamy, mogli podczas wykładu otwartego zapoznać się z atutami silnej marki, jej elementami, a także sposobami jej właściwego kreowania. Nie był to standardowy wykład, gdyż dla uczniów Koło Naukowe Marketingu przygotowało szereg atrakcji. Na początku goście mogli wykazać się pamięcią znanych logotypów, następnie wzięli udział w konkursie dotyczącym marki, w którym do wygrania były atrakcyjne nagrody, a także mogli sprawdzić eksperymentalnie, podczas testu napojów typu cola, czy marka przy wyborach konsumenckich ma znaczenia...wyniki testu zaskoczyły samych uczestników. Dziękujemy za odwiedziny, bardzo miło było nam Was gościć!

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIde8b9421beb


Kuźnia ekonomistów

W dniu 1 grudnia 2017 mieliśmy przyjemność gościć grupę uczniów VII klas Szkoły Podstawowej nr 3 im. Juliusza Słowackiego w Szczecinie, w ramach nowo powołanej inicjatywy "Kuźnia ekonomistów".

Podczas spotkania uczniowie mieli możliwość wysłuchania wykładów przygotowanych przez pracowników Katedry Marketingu: "Być jak Steve Jobs - jak kreować marki, które pokocha świat”, Katedry Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych: "Finanse w sporcie" oraz Katedry Zarządzania i Inżynierii Wiedzy: "Ciekawostki komputerowe - big data, uczenie maszynowe i bezpieczeństwo komputerowe dla każdego”.

W programie wizyty na WNEiZ odbyła się także wycieczka pod przewodnictwem kierownika obiektu, który zaprezentował młodzieży najważniejsze i najciekawsze miejsca na Wydziale, tak aby mogli choć trochę poznać atmosferę uczelni wyższej.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdd68280604a


Kolejne spotkanie z Profesorem Suleymanem Barutci z Uniwersytetu Pamukkale (Turcja)

Katedrę Marketingu odwiedził kolejny raz Profesor Suleyman Barutci z Uniwersytetu Pamukkale w Denizli. Tym razem profesor opowiadał o „New Entrepreneurial opportunities in Mobile Technology and Marketing: The cases of mobile marketing tools and mhealth apps”.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId1d1baf0c30

25.10. 2017 - I Love Marketing na WNEiZ - Jedyna w Polsce konferencja online metodą grywalizacji na WNEiZ

i love marketing trans

W dniu 25.10.2017 roku Katedra Marketingu WNEiZ zorganizowała II edycję transmisji online, największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego. Całodniowe wydarzenie miało miejsce na Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania.

Podczas konferencji można było zapoznać się z wystąpieniami 17 znanych praktyków w dziedzinie e-marketingu. Wydarzenie zgromadziło liczne grono odbiorców, którzy poza wysłuchaniem ciekawych prelekcji, mogli także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.

Wszystkim uczestnikom konferencji dziękujemy za tak liczne przybycie, a zwycięzcom nagród serdecznie gratulujemy.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId9fcae6d9c4
Wystąpienie dr Mateusza Grzesiaka

Jak kreować swój wizerunek w mediach społecznościowych” to temat wystąpienia dr Mateusza Grzesiaka, które miało miejsce 9.05.2017 w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Organizatorem tego wyjątkowego spotkania była Katedra Marketingu WNEiZ US.

Mateusz Grzesiak jest trenerem rozwoju osobistego, doktorem nauk ekonomicznych, psychologiem, prezesem Starway Institute, autorem kilkunastu książek. Wykładał i szkolił w 7 językach m.in. w Brazylii, Meksyku, Izraelu, Niemczech i Anglii. Specjalizuje się w psychologii marketingu i sprzedaży, w tym zakresie współpracuje z Zarządami wielu międzynarodowych firm i prowadzi autorskie szkolenia, które cieszą się ogromną popularnością.

Zorganizowane wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony studentów, jak i pracowników Wydziału. Dowodem tego było liczne przybycie uczestników, a także żywa dyskusja trwająca w czasie spotkania oraz po jego zakończeniu. Uczestnicy mogli otrzymać autograf, zrobić sobie wspólne zdjęcie oraz porozmawiać z Mateuszem Grzesiakiem.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId33aaa74f3d
Wykład otwarty dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego w Chojnie

Dnia 17.03.2017r. w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty, wygłoszony dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego w Chojnie.
Podczas spotkania pt.: „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”, uczniowie mieli możliwość zapoznania się z zasadami budowania silnej marki, a także poprzez udział w testach konsumenckich napojów typu cola, przekonać się czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu. Organizatorem wykładu była Katedra Marketingu.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId62d597ff43
Spotkanie z Profesorem Suleymanem Barutci z Uniwersytetu Pamukkale (Turcja)

W dniach 6-7 grudnia 2016 r. Katedra Marketingu Instytutu Zarządzania i Marketingu gościła Pana Profesora Suleymana Barutci z Uniwersytetu Pamukkale w Denizil w Turcji. Pan Profesor jest pracownikiem Departamentu Zarządzania i rozmawiał ze studentami kierunku Zarządzanie na temat „Mobile marketing tools and opportunities in the young consumer markets from entrepreneurship perspectives”.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdb88a23a370

25.10. 2016 - I Love Marketing na WNEiZ - Jedyna w Polsce konferencja online metodą grywalizacji na WNEiZ

i love marketing trans

W dniu 25.10.2016r. Katedra Marketingu zorganizowała na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania transmisję online największej w Polsce konferencji praktyków z zakresu marketingu internetowego.

Podczas konferencji transmitowane były wystąpienia 19 znanych specjalistów w dziedzinie e-marketingu. Krótkie (18 minutowe), ale niezwykle treściwe i ciekawe prezentacje poddawane były ocenie widowni, od której zależała wysokość honorarium prelegentów.

Wydarzenie na WNEiZ spotkało się z licznym odbiorem uczestników, którzy nie tylko mogli wysłuchać prelegentów, ale także wziąć udział w zorganizowanym dla nich konkursie z nagrodami.

Zwycięzcom nagród - gratulujemy, a wszystkim uczestnikom wydarzenia dziękujemy za przybycie.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId9b6e98bec3
Pracownicy Katedry na Uniwersytecie w Guangzhou (Chiny)
W ramach programu Erasmus Partners oraz Partnerskiej Wymiany Dydaktycznej pracownicy Katedry Marketingu (prof. Edyta Rudawska, dr Małgorzata Wiścicka), w czerwcu 2016 roku, prowadziły zajęcia dydaktyczne ze studentami na Uniwersytecie w Guangzhou. W trakcie pobytu na Uniwersytecie odbywały się również spotkania z pracownikami kierunku zarządzanie oraz pracownikami Instytutu Polonistyki w Guangdong University.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdd4af571bec

Międzynarodowe spotkania marketingowe
W dniach 23.05-25.05.16 na WNEIZ już po raz piąty pracownicy Katedry Marketingu, pod kierunkiem dr Małgorzaty Wiścickiej oraz partnerskiej uczelni z Eberswalde (HNRE) zorganizowali Międzynarodową Konferencję Marketingową, którą skierowano do ludzi młodych (studentów) z Polski, Niemiec, Chin, Turcji, Kambodży, Włoch i Ukrainy. Celem konferencji była integracja środowiska studentów z różnych krajów oraz wymiana myśli na temat sposobów kształtowania modeli biznesowych współczesnych przedsiębiorstw. Głównym tematem konferencji był „Design thinking and business models”. W ramach spotkania odbył się m.in. panel na temat design thinking, który został poprowadzony przez Huberta Dybę (RCIiTT) oraz panel „Controversial promotion in different countries” poprowadzony przez dr Małgorzatę Wiścicką. W konferencji uczestniczyło ponad 40 osób z 7 krajów.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId65b8457312
Pracownicy Instytutu Zarządzania i Marketingu na zajęciach dydaktycznych na Caucasus University w Gruzji
Dr Sandra Misiak-Kwit oraz dr Małgorzata Wiścicka poprowadziły gościnne wykłady na Uniwersytecie Kaukaskim w Tbilisi (03-06.05.2016) oraz w Batumi (07-08.05.2016).
Zajęcia były prowadzone w dwóch blokach tematycznych:
Communication - an important tool in Relationship Building
Leading Diverse Teams - Challenges vs. Opportunities
W zajęciach brali udział studenci pierwszego i drugiego roku studiów licencjackich.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdec39758ad2
Wykład prof. Lechosława Garbarskiego
W dniu 12 maja 2016 r., na zaproszenie prof. Edyty Rudawskiej z Katedry Marketingu, prof. Lechosław Garbarski z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie przeprowadził wykład gościnny pt. „Potęga wyróżnienia się na rynku”. Było to już kolejne spotkanie zorganizowane w ramach wymiany dydaktycznej, zainicjowanej przez kierowników Katedr Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. List Intencyjny w tej sprawie podpisali po raz pierwszy Dziekani i Rektorzy tychże uczelni 2 lata temu.

Podczas spotkania studenci kierunku Zarządzanie mogli dowiedzieć się, jaka jest rola strategii wyróżnienia się dla przedsiębiorstw funkcjonujących we współczesnej przestrzeni gospodarczej, w budowie trwałej przewagi konkurencyjnej i jakie są sposoby budowania wyróżniającej pozycji rynkowej. Uczestnicy spotkania identyfikowali również strategie wyróżnienia się na rynku przez firmy funkcjonujące m.in. w sektorze motoryzacyjnym i przemyśle piwowarskim.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId6a6dfdbecb
Zajęcia pracowników Katedry Marketingu na Uniwersytecie w Denizli, Turcja
Dr Sandra Misiak-Kwit oraz dr Małgorzata Wiścicka poprowadziły gościnne wykłady na Uniwersytecie Pamukkale w Denizli (09-17.05.2016). W trakcie stażu krótkoterminowego wzięły udział w "6th International Week”, 9-13.05.2016, gdzie wygłosiły prezentacje: “How do Consumers behave? - a case of Poland” oraz „Entrepreneurial Attitude of People in Poland”. Zajęcia prowadzone były na Faculty of Economics and Administrative Sciences na temat “Communication - an important tool in Relationship Building”.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdda21dfee4a
Wykład gościny Pani Profesor Agnieszki Żbikowskiej
W dniu 19.04.2016r., odbył się wykład gościnny pani prof. Agnieszki Żbikowskiej z Katedry Marketingu, Wydziału Zarządzania, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Spotkanie zorganizowane było w ramach porozumienia podpisanego przez Katedry Marketingu czterech uczelni w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Łódzki, Akademię Leona Koźmińskiego i Uniwersytet Szczeciński, dotyczącego wymiany wykładowców tych uczelni.

Wykład podejmował bardzo interesującą tematykę dotyczącą kulturowych uwarunkowań w marketingu międzynarodowym. W trakcie spotkania omówione zostały zarówno najważniejsze cechy kultury, jak i pojęcie kultury narodowej, a także czynniki powstawania globalnej kultury konsumenckiej. Pani profesor podkreślała, że wymiary kultur, (tj.: dystans władzy, męskość-kobiecość, unikanie niepewności, indywidualizm-kolektywizm, orientacja długo- i krótkoterminowa lub podział kultur na wysoko- i niskokontekstowe) mają znaczenie dla kształtowania produktu, przygotowania kampanii promocyjnej, czy też wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne.

Omówione zostały również takie elementy kultury jak: religia, język, symbolika, poczucie estetyki, nastawienie do produktów zagranicznych, które mogą stanowić wyzwanie dla marketerów podejmujących decyzje dotyczące rynków międzynarodowych. Studentom szczególnie spodobały się prezentowane przykłady z praktyki gospodarczej, gdyż pokazywały jak ignorowanie różnic kulturowych może nie tylko stanowić barierę dla funkcjonowania przedsiębiorstwa za granicą, ale także stać się przyczyną sytuacji kryzysowych.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId3a3a7b244f
Kolejny projekt na zlecenie praktyki- ICU Investor Center Uckermark GmbH
Studenci specjalności Zarządzanie i Inżynieria Produkcji,  w ramach przedmiotu Promocja w MSP, prowadzonego przez prof. Ewę Frąckiewicz i dr Małgorzatę Wiścicką, przygotowują projekt działań promocyjnych na zlecenie ICU Investor Center Uckermark.

Odbyło się już spotkanie w celu zdefiniowania problemu,  określenia celu projektu. Kolejny etap to przygotowanie projektu i prezentacja Panu Silvio Moritz, menadżerowi ICU Investor Center Uckermark www.ic-uckermark.de/pl/home.html
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId37c914768b
Projekt na zlecenie praktyki – Off Marina zleca zadanie naszym studentom
W semestrze zimowym 2015/2016 studenci kierunku Zarządzanie (studiów stacjonarnych II rok 1°) przygotowali w ramach przedmiotu “Komunikacja marketingowa” prowadzonego przez prof. Ewę Frąckiewicz oraz dr Małgorzatę Wiścicką.
Projekt był przygotowany na potrzeby biznesu, Off Marina, którą reprezentowała Pani Monika Petryczko. Prezentacja rozwiązań dla Off Mariny odbyła się 05.02.2016. W spotkaniu brał udział również zleceniodawca.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIda29f701829
Wykład otwarty w Liceum Ogólnokształcącym nr XIV w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 30.11.2015 roku przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego nr XIV w Szczecinie pt. „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”. Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z wizją firmy Apple, która przyczyniła się do sukcesu przedsiębiorstwa. Poznali cechy silnej marki oraz błędy jakich firmy powinny unikać. Poprzez przeprowadzenie podczas wykładu testów konsumenckich (ślepego i jawnego) napojów typu cola, uczniowie mogli przekonać się, czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu i podejmowane decyzje zakupowe.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId5fcc0562c3
Targi w Schwedt
Katedra Marketingu w ramach współpracy z Izbą Gospodarczą w Schwedt,  już czwarty rok uczestniczy w organizacji regionalnych Targów „Inkontakt”. Tegoroczne targi odbyły się w czerwcowy weekend 06-07.06.2015. Jest to jedna z niewielu okazji do spotkania w jednym miejscu polskich i niemieckich przedsiębiorców z naszego regionu. W tym roku w targach brało udział 251 firm z Niemiec i 30 z Polski. Studenci  naszego wydziału, uczestniczący w targach, pomagali polskim i niemieckim firmom w nawiązywaniu współpracy. Studenci prowadzili również badania dotyczące satysfakcji klienta. Udział w targach, to również okazja dla naszych studentów do poznania regionalnych firm oraz prowadzenia badań marketingowych.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId18c36dec39
Międzynarodowe spotkania marketingowe
Katedra Marketingu w dniu 12.05.2015 zorganizowała drugie międzynarodowe spotkanie marketingowe. Głównym celem wydarzenia jest ukazanie specyfiki działań marketingowych na rynkach innych krajów. W tym roku mieliśmy niepowtarzalną okazję wysłuchać wystąpień z różnych zakątków świata. Naszymi prelegentami byli studenci z Chin, Finlandii, Turcji, Rumunii, Mołdawii, Węgier oraz Niemiec. A tematem przewodnim spotkania był „Wizerunek kobiety w Mediach”.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId50c49a8dd3
XV polsko-niemieckie spotkania marketingowe
W dniach 7–9 maja 2015 r. odbyły się na naszym wydziale, już piąty raz polsko-niemieckie seminaria marketingowe. Tematem spotkania było „Erlebnistourismus. Vermarktung der Angebote in Szczecin an junge Zielgruppen“ (Turystyka kwalifikowana. Oferta marketingowa miasta Szczecina skierowana do młodych ludzi). W spotkaniu brało udział ponad dwudziestu studentów z Polski i Niemiec, w tym roku również dołączyło siedmioro studentów z Chin. Uczestnicy seminariów przez trzy dni opracowywali koncepcje działań marketingowych dla turystyki kwalifikowanej realizowanej na terenie miasta Szczecina. Ważną cechą oferty była atrakcyjność dla segmentu młodych ludzi. Intensywna praca w polsko-niemiecko-chińskich grupach była poprzedzona wykładami pana Ulfa Leusmanna oraz pani Małgorzaty Wiścickiej (organizatorów tych spotkań). Efekty pracy naszych studentów można zobaczyć na krótkich filmikach.
Film 1
Film2
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId07a3cdfe36
Wykład otwarty w Zespole Szkół nr 3 w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 19.03.2015 roku przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 3 w Szczecinie pt. "Być jak Steve Jobs – czyli jak kreować marki, które pokocha świat?" Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z wizją firmy Apple, która przyczyniła się do sukcesu firmy. Poznali cechy silnej marki, a także poprzez testy konsumenckie napojów typu cola, mogli przekonać się,  czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu i decyzje zakupowe.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdbcea5336dc
Wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie
16.01.2015 r. w Auli Nowej Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania miał miejsce wykład otwarty, wygłoszony dla uczniów z Zespołu Szkół nr 8 w Szczecinie. Spotkanie odbyło się na temat: „BYĆ JAK STEVE JOBS – czyli jak kreować marki, które pokocha świat”. Organizatorem wykładu była Katedra Marketingu.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId0bb74c2d0b
Wykład otwarty w Zespole Szkół nr 2 w Szczecinie
Katedra Marketingu w dniu 16.12.2014 roku, na zaproszenie Pani Katarzyny Bednarek, przeprowadziła wykład otwarty dla uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Szczecinie pt. „Znani niegdyś nieznani – jaką siłę posiada marka?”

Podczas wykładu uczniowie zapoznali się z cechami silnej marki a także mogli przekonać się poprzez testy konsumenckie napojów typu cola, czy znana marka ma wpływ na postrzeganą przez nich jakość produktu.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdf570e41968
XIV POLSKO-NIEMIECKIE SEMINARIA MARKETINGOWE
W ramach grantu realizowanego przez Muzeum w Ebreswalde oraz Katedrę Marketingu i Hochschule für Nachhaltiege Entwicklung w dniach 17.10-19.10.2014 zostały zorganizowane seminaria dla polskich i niemieckich studentów pt. Geschichte erleben – Zukunft gestalten. Neue Bildungsformen für polnische und deutsche Jugendliche im Museum.
 
Seminaria marketingowe są już cyklicznym wydarzeniem realizowanym w semestrze zimowym na uczelni niemieckiej a w semestrze letnim na naszym wydziale. W semestrze zimowym było to już XIV spotkanie, które zostało połączone z realizowanym projektem badawczym (grantem). W spotkaniu brało udział ponad trzydziestu studentów z Polski i Niemiec. Uczestnicy seminariów przez trzy dni opracowywali narzędzia promocji dla Muzeum Eberswalde. Intensywna praca w polsko-niemieckich grupach była poprzedzona wykładami pani Małgorzaty Wiścickiej oraz pana Ulfa Leusmanna (organizatorów tych spotkań). Również o atrakcyjności miasta Eberswalde opowiadał Pan Wiesław Panek.
 
Efekty pracy naszych studentów będzie można zobaczyć już w 2015 roku, zarówno w muzeum jak i na ulicach Szczecina (akcje promocyjne).

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId9c04d06265

Badania z ICU Investor Center Uckermark GmbH
W ramach współpracy Katedry Marketingu i ICU Investor Center Uckermark GmbH zrealizowano projekt pt. Analyse der Anerkennung der Region Uckermark und Präferenzen der Verbraucher in den Markt der regionalen Produkte.
Celem projektu było przygotowanie i przeprowadzenie badań dotyczących zainteresowania polskich konsumentów regionalnymi produktami z regionu Uckermark. Badania zostały przeprowadzone w trakcie trwania akcji promocyjnej tj. 11-13 kwietnia 2014. W badaniu wzięło udział ponad 200 polskich konsumentów. W realizacji badań i tworzeniu raportu uczestniczyli studenci Koła Naukowego Marketingu.
Informacje o wydarzeniu i prowadzonych badaniach znalazły się również w niemieckiej prasie:
http://www.pomerania.net/main.cfm?l=de&rubrik=3&th=4&newsid=1547
http://nachstettin.com/tourismus/shopping/727-mit-regionalen-produkten-in-stettin.html

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdb0b0fa0bcc

Polsko-Niemieckie warsztaty dla studentów
Katedra Marketingu wraz z Hochschule für Nachhaltige Entwicklung z Eberswalde przygotowały w dniach 05.06-07.06 2014 już XIII edycję polsko-niemieckich warsztatów. W tym roku tematem spotkania było: „Analyse von touristischen Angeboten der Stadt Szczecin für unter 25jährige und Entwickeln neuer praktischer Ideen für deren Vermarktung“ (Analiza ofert turystycznych miasta Szczecina dla młodych i rozwijanie nowych, praktycznych pomysłów).
W tym roku spotkanie miało miejsce na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Ponad dwudziestu studentów z Polski i Niemiec analizowało atrakcyjność turystyczną miasta Szczecina. W ramach warsztatów opracowano analizę Szczecina jako celu turystycznego. Efektem pracy polsko-niemieckich grup były trzy projekty produktów turystycznych Szczecina dla młodych ludzi.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdd25779dab2

X edycja Targów „Inkontakt” w Schwedt
Katedra Marketingu w ramach współpracy z Izbą Gospodarczą w Schwedt już kolejny rok uczestniczy w organizacji regionalnych Targów „Inkontakt”. Tegoroczne targi odbyły się w czerwcowy weekend 14-15.06.2014. Jest to jedna z niewielu okazji do spotkania w jednym miejscu polskich i niemieckich przedsiębiorców z naszego regionu. W tym roku w targach brało udział 230 firm z Niemiec i 40 z Polski. W targach uczestniczą studenci naszego wydziału, którzy pomagają polskim i niemieckim firmom w nawiązywaniu współpracy. Jest to również okazja dla naszych studentów do poznania regionalnych firm oraz prowadzenia badań marketingowych.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId670c511d9b

Polsko-Chińskie spotkania marketingowe
Polsko-chińskie spotkania marketingowe Katedra Marketingu w dniu 17.06.2014 zorganizowała drugie polsko-chińskie spotkanie marketingowe. Głównym celem akcji jest ukazanie specyfiki działań marketingowych na chińskim rynku. W tym roku prezentowanymi tematami przez studentów z Chin były: „Best shopping”- czyli jakie działania marketingowe podejmują centra handlowe w Chinach „Chinese social Network” – jak funkcjonują media społecznościowe w Chinach „China on the fingertips-marketing of chinese handicraft” – czy działania marketingowe objęły już tradycyjną chińską sztukę rękodzieła?

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIde961a824e3

Spotkanie absolwentki WNEiZ ze studentami kierunku Zarządzanie

23 maja 2014 r. na zaproszenie dr hab. Ewy Frąckiewicz, prof. US gościem Katedry na zajęciach studentów kierunku Zarządzanie była Pani Kamila Bloch, absolwentka Naszego Wydziału a obecnie HR Manager w SSC for Dansk Supermarked w Szczecinie. Dansk Supermarked jest duńskim właścicielem sieci handlowych Netto, Bilka, Fotex oraz Salling. W Szczecinie działa centrum usług księgowych obsługujące m.in. działającą od 18 lat w Polsce sieć Netto. Docelowo obsługa księgowa ma dotyczyć takich krajów jak: Dania, Polska, Niemcy i Szwecja.

Tematem spotkania była skuteczna komunikacja werbalna. Studenci zdiagnozowali się, czy są prawo- czy lewo- półkulowi i co z tego wynika. Nasz Gość zwrócił uwagę na słowa–klucze tj. nie, ale, i oraz podał wiele wskazówek, które mogą być przydatne na etapie przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdda0b7f764d
Spotkania nauki z praktyką

Wraz z początkiem nowego roku, studenci Zarządzania i Inżynierii Produkcji, mieli okazję - z inicjatywy Pani dr hab. prof. US Ewy Frąckiewicz - wysłuchać dobrych rad, pomocnych w prowadzeniu negocjacji z niemieckimi partnerami biznesowymi. Swoje spostrzeżenia przedstawił bowiem gość specjalny - Pan Marcin Bonaszewski, właściciel P.P.H.U Bonaszewski Szczecin oraz Bauunternehmen Bonaszewski Berlin oraz współwłaściciel Socha&Bonaszewski GbR Berlin. Spotkanie spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony studentów.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdc7017ea980
Światowy tydzień przedsiębiorczości, 18-24.11.2013
W dniach 18-24 listopada, przedszkolaki, uczniowie, studenci i seniorzy w województwie zachodniopomorskim wzięli udział w wydarzeniach w ramach inicjatywy pod nazwą „Światowy tydzień przedsiębiorczości” promującej przedsiębiorczość. Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania aktywnie włączył się w obchody Tygodnia Przedsiębiorczości, proponując uczestnictwo w projekcie „Przedsiębiorczość od juniora do seniora”. Autorką pomysłu oraz koordynatorem akcji była Pani dr hab. prof. US Ewa Frąckiewicz z Katedry Marketingu.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId9cd1057d7b
Projekt obejmował m.in. takie wydarzenia jak:
Przedsiębiorczość według przedszkolaków

Podczas spotkania w przedszkolu przeprowadzony został konkurs plastyczny o tematyce szeroko pojętej przedsiębiorczości. Dzieci wykonały prace plastyczne ukazujące obraz biznesu.

• Przedsiębiorczość na co dzień - szkoła podstawowa

Uczniowie 6 klasy Szkoły Podstawowej nr 51 rozwijali swoje umiejętności przedsiębiorcze podczas gry Cashflow, wymyślonej przez Roberta Kiyosaki. Celem gry jest nauczenie graczy koncepcji inwestowania i zarabiania pieniędzy.

Z przedsiębiorczością za pan brat - gimnazjum

Podczas lekcji przedsiębiorczości uczniowie Gimnazjum nr 6 w Szczecinie zdobywali cenną wiedzę na temat przedsiębiorczości, będąc uczestnikami gry. Gra miała formę quizu wiedzy. Laureaci otrzymali atrakcyjne nagrody. Ponadto gimnazjaliści przedstawili swój sposób postrzegania przedsiębiorczości.

Co licealiści wiedzą o przedsiębiorczości?

W grupie licealistów przeprowadzono warsztaty pod hasłem „Przedsiębiorczość społeczna” wraz z quizem z nagrodami. Celem tego spotkania było podniesienie świadomości uczniów na temat funkcjonowania oraz roli przedsiębiorstw społecznych i gospodarki społecznej. Za ważne uznano upowszechnianie idei przedsiębiorczości społecznej oraz dobrych praktyk w tym obszarze, zapewnienie szerszej wiedzy na temat przedsiębiorstw społecznych, czy zwalczanie istniejących stereotypów.

Student przedsiębiorcą

Studenci Uniwersytetu Szczecińskiego mieli okazję dowiedzieć się, czym jest autoprezentacja oraz czy ma ona wpływ na postrzeganie nas przez środowisko zewnętrzne. Celem spotkania było uświadomienie studentom, iż dobra autoprezentacja, którą możemy sami kreować, pomaga w byciu przedsiębiorczym oraz w odniesieniu sukcesu w życiu zawodowym.

Przedsiębiorczy senior

Podczas warsztatów pod hasłem „Przedsiębiorczy senior” skierowanych do grupy wiekowej 60+ , uczestnicy poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co to jest przedsiębiorczość? Kim jest przedsiębiorca? Co charakteryzuje postawę przedsiębiorczą? oraz planowali realizację wybranego przez siebie projektu wymagającego przedsiębiorczości.


XI edycja seminariów polsko-niemieckich, Eberswalde 13-16.11.2013
W dniach 13-16.11.2013 w Eberswalde (w płn.-wsch. części Niemiec) odbyła się XI edycja seminariów polsko-niemieckich organizowanych przez Katedrę Marketingu WNEiZ i Fachbereich Wirtschaft Eberswalde. Tym razem studenci mieli okazję sprawdzić jak powstaje spot reklamowy oraz jak wygląda jego postprodukcja, której efektem jest 30 sekundowy materiał filmowy. Uczestnicy seminarium (studenci WNEiZ, PWSZ w Wałczu oraz HNE Eberswalde) przez 4 dni powznawiali nie tylko tajniki reklamy, ale uczyli się także pracy zespołowej w międzynarodowym środowisku. Efektem tejże współpracy są cztery filmy reklamowe autorstwa studentów. Opiekę merytoryczną nad projektem objęła profesjonalna niemiecka agencja reklamowa „Amigo Media”.
Organizatorami spotkania był MBA Ulf Leusmann oraz mgr Małgorzata Wiścicka.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeIdb0d4dad027

Najlepszym dowodem powodzenia projektu są zawsze rekomendacje płynące od jego uczestników:
„(…) Na wykładzie zostaliśmy zapoznani z teorią, a następnie podzieleni na grupy, których zadaniem było stworzenie wizji własnej reklamy, a w następnych dniach wcielenie jej w życie. Powierzono nam profesjonalny sprzęt i pozwolono puścić wodze fantazji...

Ostateczny wygląd naszych reklam został dopracowany dzięki pomocy pracowników Amigo Media w profesjonalnym studio. (…) Strony polska i niemiecka szybko się zintegrowały. Spędzaliśmy razem wszystkie wieczory i nie brakowało dobrej zabawy, a studenci byli dla siebie niezwykle życzliwi i pomocni. Zaowocowało to nowymi znajomościami. Zachęcam do brania udziału w seminariach, gdyż każdy uczestnik jest przyjmowany z otwartymi ramionami. Nie ma się przecież nic do stracenia, a do zyskania bardzo wiele.”

Maciej Jagłowski
„Seminaria, w których miałam okazję uczestniczyć trwały 4 dni. Naszym zadaniem było stworzenie spotu reklamowego na dowolny temat. Pracowaliśmy w grupach polsko - niemieckich, co miało pomóc w integracji z naszymi zachodnimi sąsiadami. Najtrudniejsze było stworzenie głównej idei reklamy. Samo kręcenie i montowanie sprawiło nam dużo frajdy. Niemcy okazali się bardzo gościnni, otwarci i pomocni. Ugościli nas najlepiej jak mogli. Ich cierpliwość i wyrozumiałość bardzo ułatwiały komunikację z nimi. Moim zdaniem udział w takiej wymianie jest niesamowitą przygodą, którą warto przeżyć.”
Paulina Płocińska
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId99520064c3
Profesor Ewa Frąckiewicz o e-usługach dla seniorów…
Dnia 19.11.2013 w Miejskim Ośrodku Kultury w Policach, Pani profesor Ewa Frąckiewicz wygłosiła wykład nt. usług świadczonych drogą internetową z uwzględnieniem preferencji i potrzeb osób starszych w tym zakresie. Przedstawione zostały takie obszary świadczenia e-usług jak: administracja, bankowość, ubezpieczenia i handel. Wykład odbył się w ramach Polickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Frekwencja podczas prelekcji utwierdza w przekonaniu, iż Internet to kanał dystrybucji i komunikacji z konsumentem w każdym wieku...
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId7be94702a3

Wystąpienie podczas IV Konferencji Naukowej z cyklu Świat przyjazny starości
W dniach 24-25.10.2013 w VI LO w Szczecinie odbyła się IV już edycja konferencji naukowej pod hasłem: Świat przyjazny starości. Konferencja była miejscem spotkań i dyskusji Seniorów, wykładowców akademickich oraz delegacji szczecińskich szkół, które prezentowały i słuchały wystąpień dotyczących różnych aspektów wieku senioralnego. W ramach sesji naukowej, drugiego dnia konferencji, swój referat pt. Seniorzy w sieci - dlaczego i jak? wygłosiła Pani profesor Ewa Frąckiewicz z Katedry Marketingu.
View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId7ba6329b90

I Dzień Ekonomisty
14. marca 2013 r. na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania z inicjatywy Pani dr hab. Ewy Frąckiewicz z Katedry Marketingu odbyło się prawdziwe święto osób pasjonujących się zagadnieniami związanymi z sytuacją gospodarczą kraju i przedsiębiorstw. Uczniowie, studenci oraz pracownicy dydaktyczno-naukowi mieli okazję:
  • uczestniczyć w wykładzie dr Agnieszki Majewskiej nt. „Anomalie pogodowe a kryzys w firmie,”
  • przyjrzeć się prezentacji pt. „Jak założyć własną firmę?” wygłoszonej przez Panią Paulinę Kuczyńską, przedstawicielkę Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości,
  • zadać pytanie ekspertom, biorącym udział w panelu dyskusyjnym pt. „Jakiego rodzaju absolwenta oczekują dzisiejsi menedżerowie?”
  • sprawdzić swój stan wiedzy w konkursie odbywającym się pod hasłem „Co Ty wiesz o ekonomii?”
Wydarzeniom w Auli Nowej towarzyszyła prezentacja kół naukowych oraz występ Chóru Uniwersyteckiego. Obchody Dnia Ekonomisty zakończyły się ogłoszeniem wyników konkursu ekonomicznego. Najlepszym rezultatem mogła pochwalić się Pani Mariola Świder(studentka I roku Informatyki i Ekonometrii) oraz Pan Bartosz Jarocki (student II roku Zarządzania). Certyfikaty zwycięzcom wraz z Panią dr hab. E. Frąckiewicz - głównym organizatorem Dnia Ekonomisty, wręczył Pan Prodziekan dr hab. Tomasz Bernat, reprezentujący w trakcie uroczystości władze dziekańskie.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId2816a79ab2

Wykład gościnny u dr hab. Ewy Frąckiewicz
22 kwietnia 2013 r. na zaproszenie Pani dr hab. Ewy Frąckiewicz, podczas wykładu z przedmiotu Marketing międzynarodowy, wystąpił Pan Marcin Banaszewski, prezes firmy Metalzbyt oraz współwłaściciel firmy budowlanej działającej na rynku niemieckim. Studenci mieli okazję wysłuchać wypowiedzi praktyka nt. Uwarunkowań komunikacji biznesowej na rynku niemieckim.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId5ba14615cc

I edycja polsko-niemieckich warsztatów dla studentów
W ramach współpracy Katedry Marketingu z Hochschule für nachhaltige Entwicklung z Eberswalde oraz Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Wałczy zorganizowano polsko-niemieckie warsztaty na temat „Produktów regionalnych”.

Spotkanie miało miejsce w Łowiczu Wałeckim od 29.05 do 01.06 bieżącego roku. Udział w warsztatach wzięło 15 studentów z Niemiec i 12 z Polski. Zajęcia prowadzili mgr Małgorzata Wiścicka (US), MBA Ulf Leusmann (HNE) oraz regionalni rzemieślnicy i artyści. Efektem pracy były 3 projekty broszur promujące produkty i sztukę rzemieślniczą z regionu Wałeckiego.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId26ec9e9213

XVII Targi INKONTAKT w Schwedt
W dniach 01-03.06 bieżącego roku studenci WNEiZ współpracowali z niemiecką izbę gospodarczą (IHK Schwedt) przy organizacji regionalnych targów INKONTAKT. Ta aktywność jest efektem współpracy Katedry Marketingu z IHK w Schwedt.

View the embedded image gallery online at:
http://www2.wneiz.pl/izim/market/aktualnosci#sigFreeId3c0f2362d2

Spotkanie z  nowym partnerem - Hochschule für  Nachhaltige Entwicklung Eberswalde  (grudzień 2011)
Głównym celem wizyty było określenie obszarów współpracy w ramach działań naukowo-dydaktycznych Katedry Marketingu WNEiZ z uczelnią niemiecką. Spotkanie odbyło się na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, gdzie o historii i działalności Wydziału opowiadał gościom dziekan - prof. dr hab. Leon Dorozik.

Spotkanie na Wydziale - goście z Niemiec
Na zdjęciu od lewej:
dr Renata Knap,
mgr Małgorzata Wiścicka, MBA Ulf Leusmann,
prof. Viktoria Enzenhofer,
prof. Leon Dorozik
Spotkanie na Wydziale - goście z Niemiec
Na zdjęciu od lewej:
MBA Ulf Leusmann,
prof. Viktoria Enzenhofer,
prof. Leon Dorozik

Wykład z "Social Marketing" u dr hab. prof. US Edyty Rudawskiej (styczeń 2012)
Działania social marketingu zaprezentowane zostały przez panią Agnieszkę Zdebiak, właścicielkę Internet Innovations For Business, która od kliku lat zajmuje się przygotowywaniem dla firm rozwiązań marketingowych w Internecie.

Na spotkaniu zaprezentowano najnowsze trendy reklamowe oraz nowoczesne technologie, jakie wykorzystuje się w ramach tego typu działań. Studenci mieli również możliwość zapoznania się z najciekawszymi kampaniami marketingowymi w Internecie prowadzonymi przez krajowe i globalne przedsiębiorstwa.

Sporo uwagi i zainteresowania studentów wzbudziły informacje na temat działań marketingowych firm z wykorzystaniem portali społecznościowych.

Wykład u prof. E. Rudawskiej Wykład u prof. E. Rudawskiej


Wykład gościnny w ramach przedmiotu "Public Relations"  u dr hab. Ewy Frąckiewicz (grudzień 2011)
Wykład poprowadził pracownik firmy Par Excellence Pani Katarzyna Kazojć. Na spotkaniu studenci mogli dowiedzieć się, na czym polega praca PR’owca i jakie zadania wykonują firmy z tej branży. Uczestnicy mieli również możliwość udziału w dyskusji na temat podejmowanych działań Public Relations w regionie i ofercie pracy w tego typu firmach.

Wykład u prof. E. Frąckiewicz Wykład u prof. E. Frąckiewicz
{/tabs}

Jak do nas trafić


mapa wneiz